lepak kejap..

View previous topic View next topic Go down

lepak kejap..

Post  lapuk on Tue Jun 10, 2008 10:01 pm

JAKIM telah mengeluarkan fatwa baru.
Setelah diadakan perbincangan dan diskusi di antara para pemimpin,
JAKIM dan ahli ulama' memberikan fatwa pada tanggal 3 mei tahun 2008:

"HARAM HUKUMNYA BAGI SEORANG MUSLIM LAKI-LAKI UNTUK MENIKAH DENGAN GADIS SATU KAMPUNG"

Fatwa
JAKIM ini telah menimbulkan perdebatan dan bantahan yang sangat sengit
antara yang pro dan kontra. Bahkan banyak pihak yang menyatakan bahawa
JAKIM telah mengambil keputusan yang tidak munasabah dan terburu-buru.
Wartawan Berita Harian telah meminta pegawai kanan JAKIM untuk memberi
ulasan yang mendalam sebab sebab JAKIM mengeluarkan fatwa sedemikian.
Inilah isi wawancara tersebut:

Wartawan: Bagaimana JAKIM boleh mengeluarkan fatwa haram untuk menikahi gadis satu kampung?

Pegawai
Kanan: Bagaimana tidak haram, sedangkan menikahi empat orang wanita
sahaja sudah berat, apalagi kalau menikahi 'satu kampung'...!!! Kau dah
'sasau apo haaa'?!

lapuk

Posts : 30
Join date : 2008-06-03

View user profile

Back to top Go down

wakakakak........

Post  lopung on Tue Jun 10, 2008 10:57 pm

bikin suspen ja... Laughing

lopung

Posts : 74
Join date : 2008-06-02
Location : keningau

View user profile

Back to top Go down

ko mau..

Post  lapuk on Tue Jun 10, 2008 11:21 pm

bini 1 kampung...mesti ko jadi ketua kampung yang paling hebat.tiada membantah..haha

lapuk

Posts : 30
Join date : 2008-06-03

View user profile

Back to top Go down

ceriakan hidup anda

Post  lapuk on Fri Jun 13, 2008 7:21 pm

Pada suatu hari yang tak berapa nak indah, Mak Esah menyuruh anaknya Ali ke kedai.

Mak Esah : Ali, ngko tolong belikan mak tepung naik sendiri kat kedai depan nu.

Setelah hampir sepuluh minit menunggu anaknya di dapur, Mak Esah menjengok ke ruang tamu.

Mak Esah : Laa..... dah lama ke engko balik? Manenye tepung yang mak mintak ngko beli.

Ali : Dah lama saya balik, mak je yang tak perasaan. Tepung tu ada kat tangga nu...... pandai-pandai la tepung tu naik sendiri.

Mak Esah : ?! Nape la bengap sangat anak aku ni ?!

lapuk

Posts : 30
Join date : 2008-06-03

View user profile

Back to top Go down

wakakakak........

Post  lopung on Tue Jun 17, 2008 9:23 pm

nasib belum jadi kuih tu tepung... nanti kena makan anjing oooo... hahahahahaha....

lopung

Posts : 74
Join date : 2008-06-02
Location : keningau

View user profile

Back to top Go down

haha

Post  landak on Tue Jun 24, 2008 12:29 am

mulau

landak

Posts : 55
Join date : 2008-06-03
Age : 35

View user profile

Back to top Go down

Re: lepak kejap..

Post  Sponsored content Today at 6:42 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum