minyak naik...

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Go down

alasan...

Post  lopung on Tue Jun 17, 2008 9:17 pm

hahaha... ada jg alasan ba inda pigi karaja.....

lopung

Posts : 74
Join date : 2008-06-02
Location : keningau

View user profile

Back to top Go down

tida pa

Post  landak on Sat Jun 21, 2008 1:11 am

kalau kerajaan kaci turun,bagus juga

landak

Posts : 55
Join date : 2008-06-03
Age : 35

View user profile

Back to top Go down

bisnes bas sekolah paling jimat

Post  landak on Sat Jun 21, 2008 11:29 am


landak

Posts : 55
Join date : 2008-06-03
Age : 35

View user profile

Back to top Go down

jangan tak baca

Post  landak on Sat Jun 21, 2008 12:03 pm

Gaji dan allowances untuk Perdana Menteri, Menteri dan Ahli Parlimen

Ini semua adalah dibawah Undang-undang Ahli Parlimen (Saraan) pindaan 2005 .

Gaji untuk Perdana Menteri, Menteri, MP adalah seperti berikut,

Perdana Menteri - RM22,826.65 sebulan
Timbalan Perdana Menteri - RM18,168.15 sebulan
Menteri-menteri Kabinet - RM14,907.20 sebulan.
Timbalan Menteri-menteri Kabinet - RM10,847.65 sebulan
Setiausaha Parlimen - RM7,187.40

Ahli Dewan Negara - RM6,508.59
Ahli Dewan Rakyat (ni kira MP lah) - RM4,112.79

So, contohnya macam Pak Lah... dia adalah Perdana Menteri dan juga
Menteri Kewangan dan Menteri Keselamatan Dalam Negeri dan juga dia
adalah MP, so monthly income dia ialah

= RM22,826.65 + (RM14,907.20 x 2) + RM4,112.79
= RM56,753.84.

Ini formula untuk calculate pencen bekas MP.

Pencen:
1/144 x tempoh perkhidmatan (bulan) x Gaji

Minimum pencen dapat ialah separuh dari gaji MP. Bermakna kalau jadi MP
satu penggal pun akan dapat pencen paling sikit pun RM2,056.40. Lagi
lama jadi MP lagi banyak pencen dia akan dapat.

Gratuity:
1/48 x Gaji x 12 x tempoh perkhidmatan (bulan)

Gaji dan allowances untuk Menteri Besar, Exco, ADUN

Aku sambung pulak pasal gaji MB, exco, etc di negeri negeri. Macam
sebelum ni aku cerita pasal gaji PM, Menteri kabinet dan MP adalah
dibawah peruntukan kerajaan persekutuan, tapi untuk MB, exco negeri,
etc pula adalah dibawah peruntukan kerajaan negeri.

Setiap negeri ada enakmen mereka dan gaji ni semua adalah dibawah
Enakmen Anggota Pentadbiran dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Saraan).

landak

Posts : 55
Join date : 2008-06-03
Age : 35

View user profile

Back to top Go down

banyaknya...

Post  lopung on Sat Jun 21, 2008 2:49 pm

gaji dorang sebulan macam gaji sa untuk 2 tahun ja tu... patut la mau kasi 2x gaji... malangnya nasib urang kampung...

lopung

Posts : 74
Join date : 2008-06-02
Location : keningau

View user profile

Back to top Go down

RM56,753.84.

Post  landak on Tue Jun 24, 2008 12:11 am

kalau gaji sy macam 2..sebulan...entah....tak kisah kalau harga barang naik...menderma lagi sy sama yang memerlukan..
hehe

landak

Posts : 55
Join date : 2008-06-03
Age : 35

View user profile

Back to top Go down

Re: minyak naik...

Post  landak on Tue Jun 24, 2008 12:12 am


landak

Posts : 55
Join date : 2008-06-03
Age : 35

View user profile

Back to top Go down

ini baru la...

Post  lopung on Tue Jun 24, 2008 8:34 pm

mudah-mudahan gaji ko akan jadi macam tu landak... tapi jangan lupa ah... nanti ko bagi2 sa sikit sebab sa memerlukan ni... hehehehe... Twisted Evil

lopung

Posts : 74
Join date : 2008-06-02
Location : keningau

View user profile

Back to top Go down

kecian....kerajaan..

Post  lapuk on Wed Jul 16, 2008 9:17 pm

kena bantai oleh datuk sri anwar haha

lapuk

Posts : 30
Join date : 2008-06-03

View user profile

Back to top Go down

letak jawatan..

Post  lopung on Mon Jul 21, 2008 12:39 am

c saberieeeeeeee bilang mau letak jawatan kalau dia kalah... dia inda perasan ka dia kalah sudah tu????

lopung

Posts : 74
Join date : 2008-06-02
Location : keningau

View user profile

Back to top Go down

Re: minyak naik...

Post  Sponsored content Today at 4:09 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum